De meeste jongeren vinden pensioen een ‘ver-van-mijn-bed-show’. 51% van de werkende jongeren tussen 21 en 34 jaar denkt er niet over na. Dat blijkt uit onderzoek naar financieel bewustzijn onder starters op de arbeidsmarkt door Motivaction. Jonge werknemers in de pensioensector hebben daarom de campagne ‘Pensioen Aan’ gelanceerd om hun leeftijdsgenoten wakker te schudden.
Eén dag per week
Eén dag in de week werkt de Nederlander voor zijn of haar pensioen. Veel mensen zijn zich daar niet van bewust en dat geldt vooral voor starters op de arbeidsmarkt. Zij kunnen geen antwoord geven op vragen als:
Pensioen Aan
Een groep van jonge medewerkers van pensioenuitvoerders heeft daarom het initiatief genomen om hierin verandering te brengen. De campagne ‘Pensioen Aan’ spreekt jongeren aan op het moment dat zij gaan werken: dan gaat immers ook je pensioen ‘aan’.
Meer weten?
Op de site www.pensioenaan.nl zijn jonge medewerkers te zien die hun leeftijdsgenoten de belangrijkste zaken over pensioen eenvoudig uitleggen in filmpjes en een Pensioen ABC.
Meer weten over uw eigen pensioen bij ons pensioenfonds? Bekijk de informatie onder het hoofdstuk Werknemer of neem contact op. Onze medewerkers helpen u graag.